شناسهٔ خبر: 131663 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

اصرار بر لاپوشانی یک اعتراف دیرهنگام

ظریف/2 انتشار نقل‌قولی از «محمدجواد ظریف» در کمیسیون امنیت ملی مجلس آن‌قدر برای این جریان سیاسی گران تمام شد که تاکنون تمام انرژی خود را مصروف لاپوشانی آن کرده‌اند.

به گزارش هفته نامه «نماینده»، انتشار نقل‌قولی از «محمدجواد ظریف» در کمیسیون امنیت ملی مجلس آن‌قدر برای این جریان سیاسی گران تمام شد که تاکنون تمام انرژی خود را مصروف لاپوشانی آن کرده‌اند. وزیر امور خارجه در این جلسه به اشتباه کردن در اعتماد به «جان کری» اذعان کرده بود که بازتاب این اظهارات توسط «کریمی‌قدوسی» موجب شد ابتدا «علیرضا رحیمی» آن را کذب محض بخواند. البته عدم حضور کریمی‌قدوسی در آن جلسه نیز در ابتدا بهانه‌ای به دست اصلاح‌طلبان داد، اما مهر تأیید جمعی از نمایندگان بر صحت گفته‌های این عضو کمیسیون امنیت ملی موجب شد تمرکز حامیان دولت از این موضوع خارج شود.
اصرار اصلاح‌طلبان بر ادعاهایشان موجب شد کریمی‌قدوسی هماهنگی لازم برای بردن خبرنگاران به جلسۀ کمیسیون را انجام دهد؛ هرچند روز شنبه خبرنگاران با درب‌های بستۀ این کمیسیون مواجه شدند، اما این عضو کمیسیون امنیت ملی قول داد تلاشش برای انتشار صوت را ادامه دهد. رسانه‌های اصلاح‌طلب که انتشار این صوت را معادل بر باد رفتن حیثیت سیاسی‌شان در آستانۀ انتخابات می‌دانستند، همان روز تلاش داشتند با متلک‌پرانی، کریمی‌قدوسی را عصبانی کنند تا موضوع وارد حاشیه شود؛ باوجوداینکه از عصبانیت وی ناامید شدند با سؤال‌هایی پیرامون مسبب بسته ماندن درب کمیسیون، تلاش داشتند پای رئیس مجلس یا رئیس کمیسیون را به موضوع باز کنند تا از این طریق، موضوع را یک دعوای شخصی جلوه دهند و مجبور نباشند ماجرای اعتراف ظریف را تیتر رسانه‌هایشان کنند.
پس از ناکامی در این امر نیز، بر شبهۀ گزینشی بودن این اظهارات دامن زدند، در همین راستا به انتشار بیانیه‌ای به اسم کمیسیون امنیت ملی روی آوردند؛ کاری که صدای رئیس و سخنگوی کمیسیون را درآورد؛ در آخرین اقدام نیز یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب از کریمی‌قدوسی بابت انتشار این سخنان شکایت کرده است.
 

نظر شما